Thursday, February 16, 2012

SAY.CHEESE.... ;-)


Anda suka makan cheese? Saya suka! Anak saya pun macam saya!
Pernah dengar isu tentang isi kandungan cheese yang mengandungi rennet (ajen yg bertindak utk membekukan cheese - kalau tak silaplah) yang diragui status HALALnya?
Ini adalah disebabkan rennet itu diperbuat dari kandungan usus anak lembu...errr betul ke? Baru-baru ini saya ke Tesco Bukit Beruntung ( nak hand over site...yolah tu!) Lalu saya terus ke bahagian sejuk beku! Sambil menyelam minum air-lah katakan...
Mencari-cari dan menelek-menelek bahagian cheese lalu terpandanglah saya akan promosi Tesco x5 point pada Melbourne Cheese yang bertanda harga RM6.90. Aiks, awat murah kalau dibandingkan dengan che..s.d.le...dan brand yang sewaktu dengannya...yang berharga mencecah 2 angka.
Lalu...setelah dibelek saya melihat:-
i status halal
ii suitable for VEGETARIAN..
uish terus saya tengok ingredients dibahagian belakang
iii non animal rennet!
agak agak selain dari Tesco Bukit Beruntung, Tesco n supermarket lain ada tak jual Melbourne cheese ni?

0 comments:

They are Great!

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez