Sunday, October 21, 2012

cHOC MUFFIN.. atau CHOC MOIST..


Malam ni atau lebih tepat sekarang (2:11 am 211012) eh! Cantekkan tarikh tu! Saya masih lagi sibuk membakar choc muffin, setelah sepetang menghabiskan masa shopping hadiah perkahwinan rakan sekerja saya.
Akibat silap campuran (gara2 air terlebih dimana sukatannya sama dengan minyak) rasanya seakan-akan choc moist pulak!
Ok, saya jenis malas nak menyukat okeh...tiada kesabaran disitu.
Jadi saya beli campuran muffin sedia ada di......
Yen Bakery Supplies di Taman Lembah Maju, Pandan Indah.
Untuk 1kg tepung campuran muffin saya cuma perlu campurkan:-
360 gram telur (lebih kurang 5 biji telur saiz A)
340 gram minyak sayuran
200 gram air
tapi hebatnya saya ni, berat air dengan berat minyak sama da....
Hasilnya muffin jadi begitu lembut... macam choc moist cake...
masa panas begitu tinngi naiknya, bila dah sejuk.... mendatar aje... hahahaha
Apa resepi saya buat ni ha... yang paling senang pun tak boleh nak ikut.
Dah jadi macam cup cakelah pulak gayanya...
Nak tengok gambar? Kejap ye saya upload...


Nampak tak Sebelah kiri tu dah turun dan yang kanan tu baru nak mula.
Apa pun saya rasa saya kena cari cream frosting recipe untuk cover flat surface yang melanda muffin  saya ini..
Oh ya, semua ini sempena hari sambutan ulangtahun kelahiran anak sepupu saya yang berumur satu tahun...!! Errr actually her birthday as just same as my son's birthday! same goes to her nanny whom my aunty is!! Yeay!!! Tripple joy!!
Farhanz akan sambut ala kadar lah... sebab tumpang sekaki! hik hik hik...so tangan nak datang berlenggang... bawaklah apa yang patut....

Selamat Berhujung minggu semua!!! 

0 comments:

They are Great!

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez