Friday, January 6, 2012

NAK.TAU.?


Namaku Tabu, tapi ibu suka panggil aku dengan macam-macam gelaran.. Tabu Tott la, tott tott tott la... Ada ada aje ibu ni. Sedari kecil aku tidak pernah menjejakkan kaki ke tanah sana(seingat akulah), kecuali dalam balkoni ibu yang penuh dengan pokok seaneka benda yang aku tak tau apa kebaikannya. Yang aku tau makcik selalu ambil daun yang bernama serai dan kunyit untuk dimasak. Sedap kut rasanya. Aku pun selalu gigit hujung daun serai tu buat cuci perut...ibu ada bawak balik pokok kucing, tapi aku tak suka. Ibu kata kucing-kucing kat luar sana tu suka dengan pokok yang ibu bagi aku, tapi aku tetap juga tak suka. Aku tak reti lah benda-benda pelik ni! o_O

Oh ya, aku ada ibu (maternal) dan adik. Nama ibu aku Tott dan adik aku Tuteh. Dua-duanya telah hilang dari pandangan. Ibu(kucing)aku hilang masa bulan puasa 2011, adik aku pulak menyusul tak lama kemudiannya. Ibu (manusia) sudah mencari mereka merata-rata tapi tak jumpa....tapi hari tu, ibu cakap dia nampak adik Tuteh di tingkat 3 bawah rumah Adam. Aku harap sangat apa yang ibu kata itu betullah hendaknya, sebab ibu pun berharap sangat nak Tuteh balik semula, tapi ibu pernah cakap kalaunorang di tingkat 3 tu dapat jaga Tuteh dengan baik...macam ibu jaga aku...ibu redha. :-)aku pun macam tu jugak! Aku selalu tengok ibu melayan perasaan tengok gambar Tuteh dan aku masa kami kecik-kecik dulu. Aku sendiri naik juling mata dan gelak terbahak-bahak tengok telatah kami berdua. Tidur gaya nak menyelamlah, kuak lentanglah... Aish, macam-macam!


Gambar aku yang paling ibu suka dibuatnya sebagai wall paper di screen monitor pc ayah. Masa tu aku kecik lagi, lepak atas katil ibu...berselindung dibalik bantal yang gebu itu... Ibu suka amek gambar aku ngan Tuteh, bila Fa'an dah muak bergambar aku dan Tutehlah jadi mangsanya. Tapi tak mengapa, kami memang suka bergambar pun! :-)


Err tak nak citer panjang sangat, ibu dah bising-bising tu... Suruh aku tidor, Fa'an dah lama dah belayar...dah sampai ke Afrika kut. Berpeluh-peluh aku tengok kepala gonjengnya... Kena kejar rimau kat safari kut.

Besok kita sambung ye, tulis panjang lebar nanti kowang buhsan pulak... Nanti aku citer pasal ayah Peroz ye...sengal bapak aku sowang tu....

Assalamualaikumwarrrahmatullahiwabarokatu!


kenangan sewaktu bersama Tuteh

0 comments:

They are Great!

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez