Tuesday, October 9, 2012

C.E.L.E.B.R.A.T.I.O.N!!!


Saya tak pandai memasak, tapi saya cuba jugak demi keluarga. Lagipun kalau asyik nak sambut kat luar memang parahlah buat keluarga ekonomi macam kami ni...
kalau sekali sekala tu oklah kan..


Jadi saya buat begini...


dan kemudian...dia jadi begini

lepas tu...
tada!!!
Sedia untuk dimakan!!

sebenarnya apa yang dia atas
khas buat....
sambutan hari lahir yang serba sederhana
anak tunggal saya yang selalu buat saya semput!!
terjerit2 saya nak suruh dia belajar...
susah nar nak concentrate bila buat sesuatu perkara...
ada aje lencongannya...
suruh masuk belajar...ke dapur dia mencari kudap-kudap..
manalah mak dia tak semput...
tapi....
ada sesuatu yang dicita-citakannya dari kecil...
dia nak...
Fly the Emirates!!
yeay!! 
yang itu ibu sangggggaaaaatttt setuju!!
LIKE LIKE LIKE!!

Cuma...
Anak saya ni kenalah rajin belajar...
Jangan cari alasan aje..
Sebab hidup yang penuh dengan alasan...
takkan membawa kita kemana-mana!
Oleh itu, wahai anakku...
belajarlah demi menggapai
CITA-CITA mu...
Pastikan cerita-ceritimu untuk membawa
Ayah dan Ibu terbang bersamamu
menjadi...
KENYATAAN...
InsyaAllah....
Ammiiinnnn...

Oh ya, model Kapal Penumpang Emirates Airbus A380 ni...
saya beli selepas...
meredah ke Petaling Street...petang tadi..
Disebabkan saya lewat sampai ke KL dari Seremban,
saya putuskan untuk terus mencari hadiah buat anak tunggal saya ni...
Memang dia excited bila dapat hadiah tadi sebab dia tak expect kami akan bagi dia hadiah...
Itu aje yang ibu mampu Paán...
Nak beli 1:1 punya saiz, memang Ayah dan Ibu..
tersangatlah tidak mampu....
hahahaha
Ok dah, pi belajar dan tidur lepas solat...
jangan dok mengadap mainan kereta control (hadiah mummy kak Nadhirah)..
Lepas peksa boleh sambung main nar...

2 comments:

Farah Deeb on October 10, 2012 at 8:21 AM said...

wahhh dah besor anak akak ek! Moga jadik anak yang soleh insyaallah, amin! Psttt, resepi cheese cake tu tanak share ke? Agaga... Cek Pertama Saya!

Unknown on October 10, 2012 at 6:31 PM said...

Cheese cake kali ni kureng skit arr...tak tau nape tak suka...sebab bake dan ada telur kut...ni ada satu link yg sangat sedap....
http://artofdessert.blogspot.com/2011/09/no-bake-honey-yogurt-cheesecake.html
Cubalah.... :-)

They are Great!

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez